12 jaanuar 2008

Esikaane hädad

Mul on mure. Isegi mina, kes ma alati tean mida ma otsin, ei leia sageli ajakirjariiulist Arvutimaailma üles. Eeskätt siis, kui üksteise taha pandud ajakirjapatakatest on näha ainult ülemine serv 5-6 cm ulatuses. Arvutimaailma tekst üleval vasakus nurgas on nii pisike ja tihe, et virr-varris raske märgata. (Kuni Presshousi kätte minekuni oli vist suurelt kaanel AM.)

Muus osas on kaas nagu tänapäeval ikka, üks mosaiik erinevatest teemadest. Mõne arvates liiga "naisteajakirjalik", mõnede arvates mitte. Tuues esile ainult ühe teema, on suur oht lugejast mööda "tulistada", kui see üks konkreetne teda ei huvita. Kui on aga palju, ei jagu tähelepanu millelegi. Sellist arutelu võiks muidugi tundide kaupa jätkata, kuid suurest teoretiseerimisest ei pruugi tulla suuremat tarkust kui "igusugustest asjadest võib igasuguseid asju teha".

Igatahes - sain oma muret kurtes kirjastusest alljärgneva kavandi/mustandi. Ehk liigub siit läbi mõni helde-lahke teadjam inimene, kes raatsib kommidesse kriitikat teha. Mina pole kunstnik, seega solvumist pole karta :)

Või olen mina ise üksinda pimekana ajakirjariiuli juures? Ja lõppude lõpuks - viisakas inimene tellib ju üldse ajakirja koju käima, tühja sellest kaanest :P

9 kommentaari:

Elver ütles ...

Meeldib! Näeb välja nagu päris ajakiri juba! :P

Loogiline, puhas ja professionaalse välimusega disjain.

Selle ühtse värvi mõtte suure fookuse pildil võiks alles jätta. Et ei oleks miskit väga kirjut nagu näiteks Andres Keevalliku pilt siin blogi paremas ääres asuval kaanepildil. Vaid et oleks pildil mingi ühtne, läbiv värviteema. Üks või kaks domineerivat värvitooni. Lihtsus. Tekib pilkupüüdev kontrast valge raami ja ülemise kastiga.

Uudishimu tekitamise mõttes võiks suurelt pildilt isegi selgitava kirja ära jätta.

Anonüümne ütles ...

Mina ostan ajakirja poest. Nii on palju mõnusam kui tellida.

Suur pealkiri on tähtis. Ja palju teksti esilehel on halb. See kuidas on uuel pealkiri, on juba enam-vähem aga paremal asuv sisututvustus on tekstirägastik. Liiga palju infot. Ja vasakule ma ka ei paneks inimese pilti. Vaid kasutaks nii vasaku kui parema poole ära hoopis selge ja suure tüpoga, et kirjutada, mis ajakirjas sees on. Aga mitte pikalt.

(Poes minu lemmikajakirja kaas on Cheese oma. Hakkab kohe silma, on erilise pealkirjaga, suur ja väga ilus foto kaanel ning all normaalselt kirjas, kes või mis. Ei midagi üleliigset.)

Näiteks lause "Suur fookus või asjade test" ei ütle mulle kohe mitte midagi. Ja see lause on segane. Aga ei tekita huvi. Et vaataks. Ei. Aga see on kõige suuremalt kirjutatud. Ja minu peas valitseb segadus ning ma vaatan järgmisi ajakirju.

See on lihtsalt väike poest ajakirja ostja jutt, aga parem on see kaas igal juhul.

Nõgene ütles ...

Veiko - tekstid pildid on tinglikult pandud. Põhiviite puhul tähendab see seda, et seal on kas mõne Fookusloo või mõne Võrdlustesti viide.

Elver ütles ...

Tegelt see tekstirägastik seal üleval nurgas ei olegi väga hull. Kui Merlis suurema kaanepildi üles paneb, siis näed ise ka :)

ap ütles ...

hea plaan, aga õppust tasub võtta sellest et enamusel ajakirjadest on logo feature-pildi peal, mitte ühevärvilisel taustal. miks? sest see lubab feature-pildi teha terve esikülje suurusena, mis toob pildi mõjuvamalt esile, näiteks leheputka stendis.

Jüri Kaljundi ütles ...

Minu jaoks on see uus kujundus liiga vanamoodne, kusagilt sealt 1990ndatest ja veidi liiga Presshouse teiste ajakirjade kujundust meenutav, kuidagi sarnane käekiri.

Kogu see valge raam, valge taust tekstil ja mustad jooned on pinna raiskamine ja kole ka. Tekstid peaks ikka olema fotol ja foto katma kogu esilehte.

Mina olen AMi alati poest ostnud ja pole küll kunagi probleeme leidmisega olnud, suht isikupärane see kujundus seni olnud.

Anonüümne ütles ...

Vahelduv domineeriv värv esikaanel teeb ainult head. Kioskist detsembrikuist ajakirja ostes anti esialgu novembri oma. Ainult tänu hetkelisele paranoiapuhangule kontrollisin ka ajakirja kuu(päeva) ning sain vana numbri uue vastu vahetada.

Marek ütles ...

Üks asi disaini kohapealt: ruudupõhine logo imeb suured ajad. See võib olla minu kiiks, aga logomärgatavuse probleem lahenduks hetkega, kui AM eemaldada ja kasutada ainult selle all olevat osist ARVUTIMAAILM. Võib, jah, vaielda - AM räägib pühendunud lugejaga jott enn ee - aga kui nii ongi, siis milleks tõmmelda, pühendunud lugeja leiab AM-i igal juhul riiulist üles :)

Ehk siis: header laiemaks.

Parem ülaveerg: liiga palju teksti. Pole vaja esikaanel ümberjutustusi teha, ühe artikli kohta max 5 sõna teeb triki ära. Põhistoorile esipinna enamuse reserveerimine võib toimida, aga lugu peab hea olema :)

Valge raami priiskavuse osas olen Jüri poolt.

Marek ütles ...

Täpsustus: header laiemaks = ARVUTIMAAILM kogu lehekülje laiuseks.

Kontakt:

merlis (ät) am.ee
kaido (ät) am.ee

Kui on midagi füüsilist saata, siis:
Kirjastus Presshouse
Liimi 1, 10621 Tallinn
Me käime mõnikord seal ja saame kätte.

Juuni Arvutimaailm

Juuni Arvutimaailm

About Me

Blog.tr.ee
Skeptik.ee