29 oktoober 2007

Kas Tele2 teeb EMTile ära?

Kümme päeva on läinud märkamatult. Suur osa ajakirjast on koos. Siit-sealt mõned lood veel puudu. Reedeks peaks kõik valmis olema. Traditsiooniline tihe lõpunädal.

Suur wifi-ruuterite võrdlustest jõudis esialgsel kujul toimetuse serverisse alles kümmekond minutit tagasi ja hommikul hakkab kujundaja sellega vaeva nägema.
*
Ühe töötemaatikaga servapidi seotud isikliku otsuse tegin möödunud nädalal. Vahetan mobiilioperaatorit. Lugu sai alguse telefonikõnest, kus Tele2 palus luba firmale pakkumine teha. Lubasin. Saadeti. Lugesin.

Juhuslikult sattusid nad õigesti ajastama, sest olin just käinud EMTis mõni päev varem, sest SIM-kaart oli ära väsinud. Käisin läbi lausa EMTi peamajast Lasnamäel. Kolm oli vist neid klienditeenindaja laudu, inimesed sebisid seal, jutustasid omavahel, ühel oli klient ka.

Võtsin numbri ja ootasin. Vaatasin kõik stendile laotud telefonid üle, igavlesin. Lõpuks küsisin, kas see numbrisüsteem on ikka kasutusel ja töötab - äkki passin niisama lollit samal ajal kui klienditeenindajad omavahel lobisedes aega parajaks teevad. Eesti teeninduskultuur ei luba ju hõigata ka, et astuge lähemale (va. McDonaldsi "vaba kassa, vaba kassa!":). Ei, vastuseks sain, et süsteem töötab.

Passisin veel natuke ja lõpuks üks preili halastas ning lõi minu numbri tablool põlema. No ei olnud meeldiv sissejuhatus. SIMi vahetus käis õnneks lihtsalt.

Ütlesin, et võtaks firmasse ühe numbri juurde ja lõpetaks ühe kõnekaardi kasutamise. Pakuti seal ühte ja teist, aga suurt vahet ei näinud. Helistan ma nüüd siis 2.75 või 2.50 minut... Rõve kallis tundis ikka, aga nagu tavaliselt, laiskuse on see, mis lubab operaatoritel koorida, sest kliendid ei viitsi paketivahetusega tegeleda. Lõin käega ja läksin minema.

Niisiis lugesin Tele2 pakkumist, mida üldjoontes juba telefonis tutvustati. Kuutasusid ei ole, miinimumarved 35 krooni telefoni kohta, firmasisesed kõned tasuta, alates 2009. aastast 25 senti minut + käibemaks. Sellistel tingimustel võin ma proovida küll, kas Tele2 kasutades tuleb veel endiselt levialadesse väljasõite korraldada. Elu esimene mobla oli Q-GSMist, üks neist Motoroladest, mis esimesena alla 1000 krooni maksid. Ehk on nüüd ka seal firmas uued ajad. Saab näha.

Epiloog neljapäeval allakirjutatud lepingule Tele2ga saabus täna, kui EMTist helistati ja küsiti miksme ära läheme. Teooria oli neil ka - kas sellepärast, et Tele2 pakkus tasuta telefone. Või et äkki nemad tegid midagi valesti.

Misma oskan öelda, eks aastate jooksul on ikka jamasid olnud. Küll saab ka Tele2ga olema. Küsimus on selles, palju sellise jama teenuse eest maksta tuleb ;) Vana sõpruse poolest võin näidata EMTile näpuga kätte koha, kus Viimsi poolsaarel on keset tiheda liiklusega Randvere teed kapitaalne leviauk. Homme hommikust peaks Tele2 SIMid tööle ärkama ja siis saab katsetada, kuidas neil seal levib.

4 kommentaari:

Oop ütles ...

Mul on Tele2ga pidev jama keset Tallinna linna. Pooled kõned kipuvad ära katkema, eriti päevasel ajal. Ju ei pea võrk koormusele vastu. Aga yldiselt olen nendega siiski rahul ja isegi propageerin. Vabalt võib olla, et syydi on lihtsalt Äripäeva toimetuse halb aura - mis see võrgu häirimine siis riigireitingu langetamise kõrval ära ei ole.

Merlis Nõgene ütles ...

Kuna ma valdavalt hakkan tegema tasuta kõnesid ja ka firmavälised on soodsamad kui EMTis oli, siis ma olen valmis mõningase ebamugavuste suurenemisega. Tasuta asjast ei saa ju palju nõuda :)

Ajaa - email smsile teenus on ka Tele2s tasuta, EMTis on 25 krooni kuu.

pilleriin ütles ...

tele2-st: kesklinnas paranes asi, kui lülitasin G3 välja. nagunii ma seda eriti ei kasuta. mingi värk pidi olema, et kui oled G3 levipiiril ja mõlemad on sees, siis ta jõlgub oma leviga G3 ja GSM vahel ja tekitab leviprobleeme. sama on ka siis, kui oled lihtsalt kahe jaama levipiirkodndade vahel - aparaat valib kord ühe, kord teise jaama ja see omakorda tekitab probleeme.

a muidu, kui on leviprobleeme, tasub helistada nende klienditeenindusse ja kurta. nad kuulavad ära, vastavad mida oskavad ja - helistavad tagasi paari päeva pärast, et uurida! lisaks pakuvad täitsa ise, et teevad järgmisele arvele x krooni soodustust.

Fre ütles ...

Täitsa aktuaalne teema, EMTst on nii kõrini, rahaliselt loomulikult aga mind häirib ka väga nende turunduskommunikatsioon, mis minu ühe-naise-firmale pidevalt selliseid klantsreklaame saadab nagu ma oleks mingi pank või muu sadade töötajatega manufaktuur. Olen EMT klient olnud üle 10 aasta ja ma ei saa aru, et mind selle eest kuidagi tunnustatud oleks.

Kontakt:

merlis (ät) am.ee
kaido (ät) am.ee

Kui on midagi füüsilist saata, siis:
Kirjastus Presshouse
Liimi 1, 10621 Tallinn
Me käime mõnikord seal ja saame kätte.

Juuni Arvutimaailm

Juuni Arvutimaailm

About Me